Rallikoulun jatko

Kiitokset vanhemmille ja kuskeille siitä, että olette käyneet aktiivisesti treenaamassa. Tutkin tänään tarkemmin parilla viime kerralla ajettuja kisatreenejä ja aika kivastihan ajot ovat menneet. Ryhmien sisäiset erot ovat mielestäni pieniä ja seuraavaa jaksoa silmällä pitäen en näe isompaa tarvetta kuskien siirtelylle. Muutaman kuskin kanssa voitaisiin jutella huomenna ryhmän vaihtamisesta.

Ajat pysyy muuten samoina, mutta17:40 ryhmä aikaistuu alkamaan kello 17:30, jotta ehditään ajamaan täydet 45 minuuttia. 18:00 ryhmä on jatkossa Rallikoulu 2:nen ja 3. ryhmä jatkaa toistaiseksi Rallikoulu 3 nimellä. Pohjimmiltaan ajot jatkuisivat siis viikon päästä kuten tähänkin asti.

Rallikoulusta eteenpäin

Rallikoulun tavoite on tuoda uusia kuskeja harrastuksen pariin ja ohjata heitä pikku hiljaa syvemmälle harrastukseen. Etenkin nykyisillä rallikoulu kolmosilla olisi jo hyvät edellytykset siirtyä eteenpäin harjoittelemaan kyvykkäämillä autoilla. Rallikoulun kolmoskurssin voi myös käydä monta kertaa uudestaankin, eli pakko ei ole siirtyä eteenpäin.

Rallikoulusta eteenpäin siirtyminen merkitsisi myös sitä, että samalla siirrytään harjoittelemaan omilla autoilla. Omat autot mahdollistavat omatoimisen treenaamisen ja mikä merkittävintä, siirtää autojen huollon kuskeille/vanhemmille. Vauhtien kasvaessa isompia kolareitakin tulee väistämättä ja ison autojoukon huoltaminen työllistäisi meitä ohjaajia liikaa. Sinällänsä autojen huoltaminen ei ole vaikeaa ja rikkoutuvat osat ovat yleensä edullisia. Autojen ehjänä pitämiseksi treeneissä tullaan vauhdit rajoittamaan sopivalle tasolle ja kaikkien ryhmässä harjoittelevien on harjoiteltava saman tyyppisillä autoilla.

Heti alkuun en ottaisi ajoon täysitehoisia kilpa-autoja, vaan jotain hillitympää. Liika teho vain häiritsee harjoittelua ja autojen korjaamiseen menee turhaa aikaa. Markkinoille on juuri tulossa uusi buggy -tyyppinen Team Associated RB10 RTR -auto ja olettaisimme niiden olevan hyvä vaihtoehto ensimmäiseksi kilpa-autoksi. RB10 on valmiina ajoon myytävä versio Team Associatedin kilpa-autosta. Koska autoa ei tarvitse rakentaa rakennussarjasta, se sopii erittäin hyvin askeleeksi kohti kilpa-buggyä. Ajatus on saada uudet kuskit kiinnostumaan näistä autoista useammassakin Suomen seurassa ja saada ainakin meille paikallisia kisoja näillä vakioautoilla. RB10-autojen lisäksi teholtaan rajoitetut muun merkkiset kisa-buggyt sopivat samoihin treeneihin.

Alkuperäinen suunnitelmamme oli, että olisimme saaneet rinnakkaisen ryhmän treenaamaan RB10-buggyillä kaksi kertaa viikossa, torstaisin ja tiistaisin. Torstain viikkokisat sotkivat kuitenkin tämän ajatuksen ja autotkin puuttuvat vielä. Haluaisimme lähteä nyt kuitenkin kokeilemaan harjoitusten järjestämistä kaksi kertaa viikossa siten, että rallikoulu kolmosen (ja miksei ehkä myös osa kakkosenkin) kuskit voisivat halutessaan käydä harjoittelemassa ohjatusti myös toisena päivänä viikossa. Todennäköisesti toinen itselleni sopiva aika olisi tiistaisin kello 18-19, mutta kartoitetaan vielä sopivia aikoja. Aluksi ennen kuin RB10 autot tulevat myyntiin, voisimme ajaa nykysillä sc-autoilla.

Omiin autoihin siirtymisen helpottamiseksi tulemme tarjoamaan mahdollisuuden vuokrata autoja käyttöön nykyisellä rallikoulun avaimet käteen periaatteella per kerta sekä leasing vaihtoehtona, eli auto+akku+laturi pitemmäksi aikaa vuokralle. Palataan näiden tarkempiin tietoihin, kuten hintaan, myöhemmin kun olemme päässeet kokeilemaan RB10-autoja. Hobbyfactoryn sivuilta löytyy jo jonkin verran ennakkotietoja RB10 autoista. https://hobbyfactory.fi/en/p71962/team-associated-rb10-rtr

Kurssikysely

Tässä vielä linkki lyhyeen kurssikyselyn missä pakollisina kysymyksinä on vain, että jatkaako kuski seuraavalle jaksolle vai ei. Lisäksi kartoitamme kiinnostusta toiseen viikkokertaan, oman auton hankintaan / vuokraamiseen sekä keräämme hieman palautetta siitä minkälaista rallikoulussa on ollut treenata.

Siirry vastaamaan kyselyyn